Açıklama: Bu yazılım sayesinde öğrenciler belirli ve sınırlı konularla ilgili oyunlar oynarlar. Bir yandan oynarken diğer yandan öğrenir ve eğlenirler. Örneğin; harita üzerinde kültür bulmaca oyununu oynayan öğrenci ülkemizdeki kültürel özellikleri kavramış olur.
v Hedefe Uygunluk: Bu yazılımda amaç öğrencileri oyun yoluyla eğitmektir. Bu amaç doğrultusunda oyunlar var. Hedefe uygundur.
v Kullanıcıya Uygunluk: Bu yazılım içerisindeki oyunlar farklı farklı yaş gruplarına hitap ediyor. Küçük yaşlara hitaben boyama oyunları, daha büyük yaş gruplarına hitaben ise IQ zeka testi oyunları var. Yaş aralığının fazla olduğunu düşünüyorum. Kullanıcıya uygun değil.
v İçerik: Bu yazılımda amaç eğitim olduğu için içeriği eğitseldir. Fakat birçok konuyla ilgili oyunlar mevcuttur. Konu karmaşasına sahip bir yazılımdır.
v Motivasyon: Birçok renk ve şekil bir arada olduğundan öğrencinin sıkılmasına yol açabilir. Bu renk ve şekil karmaşası öğrencinin motivasyonunun azalmasına sebep olur.
v Etkileşim: Öğrenci oyunlara hakimdir. Başarılı bir etkileşim söz konusu.
v Geri Bildirim: Öğrencinin öğrenme isteğini kırmadan geri bildirim veriyor. Bu yazılımda genellikle ses efekti kullanılmış.
v Kontrol: Öğrencinin elindedir. Arzuladığı gibi oynar, öğrenir.
Bu yazılım içerik açısından karışık bir yapıya sahiptir. Bu nedenle öğrenciyi motive etmekte zorlaşır. Okul öncesi öğrencilerine tavsiye etmiyorum.
2) BİREBİR YAZILIM:
Açıklama: Bu yazılımda öğrenciler öğretmene ihtiyaç duymadan istedikleri konuyu öğrenebilirler. Anlamadıkları yerleri geri alıp tekrar tekrar dinleyebilirler. Yazılım ilköğretim aşamasında fen ve teknoloji dersi için hazırlanmıştır.
Değerlendirme Kriterleri:
v Hedefe Uygunluk: Fen ve teknoloji dersi için hazırlandığını belirtmiştim. Yazılım bu alanda ders anlatır. Hedefe uygundur.
v Kullanıcıya Uygunluk: İlköğretim aşamasındaki öğrencilere hitap ediyor. Kullanıcıya uygundur.
v İçerik: Fen ve teknoloji konuları bu yazılımın içeriğini oluşturur.
v Motivasyon: Öğrencinin eğlenerek öğrenmesini sağlar. Motivasyonu yüksek tutar. Öğrenmeye teşvik eder.
v Etkileşim: Karşılıklı konuşma, anlamadığı yeri sorma imkanı olmadığından iyi bir etkileşim söz konusu değildir.
v Geri Bildirim: Öğrenme isteği kırılmadan geri bildirim veriliyor.
v Kontrol: Öğrencinin elinde değildir. Kontrol tamamen yazılımın elindedir.
3) SİMÜLASYON:
Örnek: Link
Açıklama: Öğrenilecek olay ya da durumla ilgili canlandırmaların yer aldığı öğretim yazılımlarıdır. Bu yazılımlarda öğrenilecek bilgi sanal ortamda canlandırılır. Önemli olan öğrencinin nesneyi anlaması değil olayı ya da durumu anlamasıdır.
Değerlendirme Kriterleri:
v Hedefe Uygunluk: Bu yazılım gerçek hayatta karşılaştığımız olayları öğrencinin gözünde canlandırmak amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda hareket eder. Hedefe uygundur.
v Kullanıcıya Uygunluk: Kullanıcıya uygundur.
v İçerik: Her türlü konuyu ele alabilir.
v Motivasyon: Öğrenci sıkılmadan bütün bir konuyu dinleyip öğrenebilir. Motivasyon sürekli yüksektir.
v Etkileşim: Öğrencinin aktif katılımı söz konusudur. Başarılı bir etkileşim var. İsteği zaman geri alıp tekrar izleme olanağı vardır.
v Geri Bildirim: Herhangi bir geri bildirim söz konusu değildir.
v Kontrol: Öğrencinin elinde değildir. Öğrenci sadece izlemekle yetinmek zorundadır.
Bu yazılım öğrencilerin gerçek hayatta karşılaştıkları olayların canlandırılmasını sağlar. Öğrencinin okul veya sınıf ortamında görme imkanının olmadığı olayları sanal ortamda öğrenme olanağını sunar. Bu sebeple bu yazılımı tavsiye ederim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder